Pravila o zaštiti podataka za Lidl Plus

Verzija: Septembar 2021.

 

Hvala vam na interesovanju za Lidl Plus

 

Lidl Plus je program lojalnosti za potrošače (u nastavku „Program“ ili „Lidl Plus“), kojim upravlja Lidl Stiftung & Co. KG, Stiftsbergstraße 1, 74167 Neckarsulm  („Lidl Stiftung“ ili „mi“ ). Lidl Stiftung obrađuje podatke koji su neophodni za pružanje usluge, na taj način što ih prikuplja, objedinjuje, analizira i prosleđuje Lidl Srbiji (u tekstu „Lidl Grupacija“ ili „Lidl“).

Sve dok Lidl kompanija, na osnovu vaše saglasnosti, preko Lidl Plus-a dobija vaše podatke i informiše vas o aktuelnim ponudama i akcijama Lidl-a, ta kompanija deluje kao odgovorno lice u smislu odredaba o zaštiti podataka.

Ova pravila o zaštiti ličnih podataka se odnose na obradu podataka od strane Lidl Stiftung-a kao rukovaoca. Na raspolaganju vam stoji i naše lice zaduženo za zaštitu ličnih podataka i to putem maila:  zastitapodataka@lidlplus.rs.

Lidl Plus je namenjen potrošačima (u nastavku "korisnici" ili "vi"), koji žele da dobiju personalizovane informacije od Lidl Stiftung-a o ponudama i akcijama Lidl-a, kao i o ponudama, robi i servisima odabranih Lidl partnera, koje u što većoj meri odgovaraju individualnim interesovanjima korisnika. Osnova za utvrđivanje individualnih interesovanja je potrošačko i korisničko ponašanje koje je u vezi sa proizvodima ili uslugama Lidl kompanija. Detaljnija objašnjenja možete pronaći u nastavku.

Lidl Plus vam pruža različite usluge, koje su skrojene za vas. Tu su, između ostalog, obuhvaćene ponude koje odgovaraju vašim potrebama i željama, kao i mogućnost učestvovanja u raznim nagradnim konkursima i korišćenja ekskluzivnih popusta i posebnih akcija. U zavisnosti od toga gde i u kom obimu koristite program, Lidl Stiftung će proslediti vaše podatke određenim Lidl kompanijama, kako bi vam iste pružile što bolju uslugu.

 

1. Koje lične podatke prikupljamo i koje kanale komunikacije koristimo u te svrhe?

Registracija za Lidl Plus

U okviru registracije prikupljamo sledeće podatke o korisnicima: ime, prezime, datum rođenja, mejl adresu, broj mobilnog telefona i  odabranu Lidl prodavnicu. Opciono možete da navedete i titulu, pol i adresu (ulica, broj, poštanski broj, grad, zemlja). Da biste odabrali omiljenu prodavnicu, možete koristiti i funkciju geolokacije na vašem mobilnom telefonu.

Podaci sa „Moj Lidl“ naloga

Ukoliko ste na „Moj Lidl“ nalogu dobrovoljno naveli određene informacije, te podatke preuzimamo i u okviru aplikacije Lidl Plus.

Poseta prodavnicama

Ukoliko se prilikom posete prodavnici identifikujete na kasi, zabeležićemo podatak o prodavnici koju ste posetili, o proizvodima koje ste kupili (razvrstane po vrsti, količini i ceni), o kuponima koje ste upotrebili, o ukupnom iznosu računa, kao i o trenutku i sredstvu plaćanja. Informacije o vašoj kupovini povezujemo sa vašim korisničkim nalogom i to sve u cilju ispunjenja svrhe navedene u tački 2, odnosno kako bismo vam uputili ponude koje odgovaraju vašim interesovanjima, kao i priliku da iskoristite naše specijalne ponude.     

Identifikaciju na kasi vršite skeniranjem digitalne Lidl Plus kartice.

Služba za potrošače

Kada kontaktirate našu Službu za potrošače, obradićemo i podatke koje tom prilikom budete naveli.

Korišćenje aplikacije

Kada koristite Lidl Plus aplikaciju, mi prikupljamo podatke o prodavnici u kojoj kupujete. Osim toga, prikupljamo podatke o celokupnom sadržaju koji gledate na aplikaciji, kao što su aktivirani kuponi, vaša podešavanja vezano za obaveštenja, učešće u potencijalnim nagradnim igrama, pregledane odeljke i vaša odabrana omiljena prodavnica. Takođe prikupljamo informacije o vašoj interakciji sa aplikacijom, što uključuje koje ste odeljke posećivali, koje ekrane ste gledali tokom svake sesije, kao i broj klikova i listanja. Osim toga, obrađujemo i podatke o vašoj korisničkoj identifikaciji (LoyalityID), informacije o tome koju verziju operativnog sistema koristite, o identifikaciji uređaja, sistemskom jeziku i odabranoj zemlji, kao i verziji aplikacije koju koristite.

Vaše podatke za prijavu prikupljamo i koristimo u svrhu sprovođenja prijave na aplikaciju. Kako ne biste morali da se prijavljujete pri svakom otvaranju aplikacije, aplikacija u šifrovanoj formi čuva vaše podatke dok se ne odjavite sa korisničkog naloga.

Možete da čuvate digitalne račune na vašem uređaju i da ukoliko to opcije vašeg uređaja predviđaju iste prosledite, naravno samo pod uslovom da aplikaciji dozvolite pristup vašim fotografijama/medijima. Kameru vašeg uređaja možete da koristite za skeniranje QR-kodova, ukoliko ste dozvolili takvu opciju.

U okviru aplikacije sprovodimo interne ankete i na taj način prikupljamo informacije o vašim potrošačkim navikama, korišćenju aplikacije i ličnim preferencijama i interesovanjima.

Newsletter drugih pružaoca usluga

Ukoliko ste dali saglasnost za dobijanje newsletter-a kompanije u okviru Lidl Grupacije, mi možemo od te Lidl kompanije da dobijemo informacije o vašem korisničkom ponašanju vezanom za newsletter, uključujući informacije o vremenu otvaranja newletter-a, o linkovima na koje ste kliknuli ili koja polja koristite, koliko često i u kom trajanju.

Analiza korisničkog ponašanja/ kolačići

Prilikom korišćenja aplikacije, u svrhe statističke analize izrađujemo korisničke profile za segmentaciju i iste dodeljujemo, ukoliko je to moguće, vama, tj. vašoj mejl adresi ili korisničkom broju. Osim ukoliko podaci nisu neophodni za tehničko funkcionisanje aplikacije, ove podatke prikupljamo i koristimo samo ukoliko ste dali saglasnost na korišćenje naše tracking-tehnologije (vidi i pod tačkom 2). Ovde su obuhvaćeni i sledeći Servisi odnosno pružaoci usluga tracking-a: 

Adjust

Aplikacija Lidl Plus koristi alat za analizu "adjust", proizvod firme Adjust GmbH. Ukoliko instalirate aplikaciju Lidl Plus dajete vašu saglasnost za korišćenje alata za praćenje koje koristi aplikacija. Adjust će za nas analizirati sledeće informacije:

  • Klikove: kad god kliknete na link koji je Adjust obezbedio. Klikove koristimo kako bismo utvrdili  lokaciju na kojoj ste saznali za Lidl Plus i gde ste pristupili instalaciji aplikacije, to između ostalog mogu biti linkovi na sajtovima, mejl kampanja ili društvene mreže.
  • Instalacije: čim prihvatite alate za praćenje, Lidl Plus će komunicirati Adjust-u da je sprovedena nova instalacija. Ova instalacija se zatim dodeljuje klikovima koji su objašnjeni u tekstu iznad i koji se sprovode sa istog uređaja.
  • Sesije: koliko puta je Lidl Plus aplikacija otvorena na vašem uređaju.
  • Događaji: vaša interakcija sa Lidl Plus-om. Svaki put kada se registrujete ili ulogujete u Lidl Plus, događaj će biti kreiran. Ovo je uspostavljeno radi merenja najboljih marketinških kanala.

Ove informacije nam pomažu da razumemo koliko često i na koji način imate interakciju sa našom aplikacijom. Dodatno, ovo nam pomaže da analiziramo i unapredimo naše marketinške kampanje.

Adjust za analizu koristi: (i) IDFA (Identifier for Advertising = = identifikator za oglašivače kod iOS-uređaja) ili (ii) reklamni identifikator kod Android-uređaja ili (iii)  Huawei ID IP-/ MAC-adresu, HTTP-zaglavlje, kao i profil (fingerprint) vašeg uređaja (dodatno: vreme pristupa, zemlju, jezik, lokalna podešavanja, operativni sistem i verziju, kao i verziju aplikacije). Pored toga i informacije o aktivnosti uređaja korisnika i marketinškim aktivnostima, kao i token aplikacije i događaja. Ovi podaci se isključivo obrađuju na bazi pseudonimizacije. Preko vašeg operativnog sistema možete u svako doba da resetujete ili deaktivirate IDFA ili reklamni identifikator Android-uređaja ili Huawei ID. U slučaju da IDFA nije dostupan, adjust koristi SkAdNetwork, API kompanije Apple, kako bi olakšao pristupanje naše aplikacije marketničkoj kampanji.

Adjust pored toga ove podatke prosleđuje našim pružaocima usluga Google LLC, 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, SAD („Google“) i Facebook, Inc., 1 Hacker Way, Menlo Park, CA 94025 („Facebook“) . Ukoliko Google i Facebook na osnovu tih podataka mogu da izvrše identifikaciju, prosleđuju Adjust-u informaciju, preko koje reklamne kampanje ste došli do App Store-a i koje su bile vaše aktivnosti u istom (pre svega, da li ste preuzeli aplikaciju ili ste prekinuli preuzimanje i slične informacije). Na osnovu ovih podataka Adjust izrađuje anonimne statistike, kako bismo mogli da ocenimo uspešnost pojedinačnih reklamnih kampanja.

Google Firebase

U aplikaciji se koriste A/B Testing, Analytics, Cloud Messaging, Crashlytics, Dynamic Links, In-App Messaging, Performance, Predictions und Remote Config, Google-ov servis za analizu ("Firebase"), koji se između ostalog, koristi za analizu korišćenja aplikacije. Ukoliko instalirate aplikaciju Lidl Plus, Firebase beleži kada i koliko dugo ste koristili aplikaciju, koje ste stranice otvorili unutar aplikacije, na koje ste funkcije kliknuli i koji se sadržaji prikazuju. Na taj način možemo da razumemo vašu interakciju sa aplikacijom. Pored toga, na osnovu vašeg korisničkog ponašanja možemo konstantno da poboljšavamo aplikaciju, kako bismo vam obezbedili relevantne ponude/servise. Takođe, možemo da sprovedemo nekoliko paralelnih testiranja aplikacije, kako bismo na osnovu tih podataka dalje razvijali druge aplikacije.

U svrhe ove analize, Firebase od trenutka registracije ima pristup vašem korisničkom broju. Dodatne informacije o zaštiti podataka u kontekstu Google Firebase možete naći na internet stranici Google Firebase

Salesforce

Ukoliko u našoj aplikaciji koristite sekciju “Pomoć”, naš pružalac usluga salesforce.com Germany GmbH, Erika-Mann-Str. 31 , 80636 Minhen („Salesforce“) će u te svrhe koristiti kolačiće. Kolačići su male tekstualne datoteke koje se čuvaju na vašem uređaju kada koristite sekciju "Pomoć". Salesforce koristi dve vrste kolačića: tehnički neophodne kolačiće, bez kojih bi funkcija ove sekcije bila ograničena, kao i analitičke kolačiće.

Tehnički neophodni kolačići:

Uz pomoć sledećih, neophodnih kolačića možete da koristite sekciju "pomoć" u aplikaciji. Ova sekcija bez ovih kolačića ne bi mogla da funkcioniše na ispravan način.

Naziv

Provajder

Svrha

Postupak

Tip

renderCtx

 

Salesforce

Koristi se, kako bi se stavile na raspolaganje stranice i sadržaji na osnovu navigacije korisnika aplikacije.

 

Kolačići sesije. Ovi kolačići se brišu automatski, kada napustite ovu sekciju.

HTTP kolačići

 

pctrk

Salesforce

Koristi se za praćenje pozivanja sekcije.

 

Kolačići sesije. Ovi kolačići se brišu automatski, kada napustite ovu sekciju.

HTTP kolačići

 

force-stream

Salesforce

Koristi se za prosleđivanje upita servera za takozvane „sticky sessions“ u okviru Salesforce infrastrukture.

 

3 sata

HTTP kolačići

 

sfdc-stream

Salesforce

Koristi se za prosleđivanje upita servera za takozvane „sticky sessions“ u okviru Salesforce infrastrukture.

 

3 sata

HTTP kolačići

 

force-proxy-stream

Salesforce

Koristi se kako bi se osiguralo usmeravanje zahteva korisnika na iste proxy host-ove.

 

3 sata

HTTP kolačići

 

CookieConsentPolicy

Salesforce

Koristi se kako bi se na pravilan način primenio pristanak korisnika

 

1 godina

HTTP Cookie

 

inst

Salesforce

Koristi se za preusmeravanje zahteva na instancu kada obeleživači i čvrsto kodirani URL-ovi šalju zahteve drugoj instanci. Ovi tipovi zahteva mogu da se dese nakon migracije organizacije, podele ili nakon ažuriranja URL adrese.

 

Kolačići sesije. Ovi kolačići se brišu automatski, kada napustite ovu sekciju.

HTTP Cookie

 

1

Salesforce

Koristi se za registrovanje izvora navigacije da bi se pravilno prikazao veb stil

Trajni

HTTP Cookie

 

LSSIndex:LOCAL{"namespace":"c"}

Salesforce

Koristi se za registrovanje izvora navigacije da bi se pravilno prikazao veb stil

Trajni

HTTP Cookie

 

LSSNextSynthtic:LOCAL

Salesforce

Koristi se za registrovanje izvora navigacije da bi se pravilno prikazao veb stil

Trajni

HTTP Cookie

source

Salesforce

Koristi se za registrovanje izvora navigacije da bi se pravilno prikazao veb stil

Trajni

HTTP Cookie

 

Analitički kolačići:

 

Analitički kolačići našem pružaocu usluga omogućavaju izradu statistika o korišćenju sekcije "pomoć", kako bi se ista uredila u skladu sa postojećim potrebama.

Naziv

Provajder

Svrha

Postupak

Tip

BrowserId

Salesforce

Koristi se za internu analizu sesija/poseta pretraživača.

1 godina

HTTP kolačići

 

Salesforce kolačići ne čuvaju podatke pomoću kojih je moguća direktna identifikacija osobe, ali se zasnivaju na jasnoj identifikaciji vašeg uređaja (uključujući druge tehničke detalje, kao što su IP-adresa, operativni sistem, pružalac internet usluge itd.) Svi podaci koji se prikupljaju tokom korišćenja sekcije "Pomoć" u aplikaciji se obrađuju na serverima Salesforce-a koji se nalaze na teritoriji Evropske unije.

Opt-Out (opcija neučestvovanja)

Ukoliko želite da povučete svoju saglasnost za praćenje (tracking) tokom korišćenja aplikacije Lidl Plus, to možete da učinite u svakom trenutku, sa dejstvom za ubuduće, tako što ćete nakon izvršene registracije u aplikaciji aktivirati opciju "Opt-Out", koja se nalazi pod „Više“ à „Zakonske informacije“ à „Prenos podataka u Lidl-Plus“.

Usluga mapa 

U ovoj aplikaciji imate mogućnost korišćenja mapa u okviru operativnog sistema vašeg mobilnog telefona. Naime, postoji mogućnost direktnog prikazivanja interaktivnih mapa u aplikaciji i možete da koristite funkciju mapa kako biste na primer pronašli Lidl prodavnice u vašoj blizini.

Kako biste mogli da koristite funkcije mapa, vaša IP-adresa mora biti obrađena u okviru internet komunikacije. Adresa se po pravilu obrađuje u serveru datog provajdera mapa. Mi nemamo uticaj na konkretnu obradu podataka od strane provajdera mapa. Dodatne informacije o svrsi i obimu obrade podataka od strane možete da pronađete u odredbama o zaštiti podataka datog provajdera. Tu možete da nađete i dodatne informacije o vašim pravima i podešavanjima za zaštitu privatnosti.

Adrese i pravila o zaštiti podataka provajdera su:

Linkovi za druge internet stranice i aplikacije

Naša aplikacija sadrži linkove za druge internet stranice i aplikacije drugih Lidl-kompanija ili odabranih partnera. Kada kliknete na neki od banera unutar aplikacije na predstavljeni proizvod, bićete preusmereni na odgovarajuću internet stranicu/ aplikaciju ili na App Store. Ovi linkovi mogu da sadrže posebne tehnologije praćenja, koje operaterima tih internet stranica/ aplikacija omogućavaju da saznaju i analiziraju gde je korisnik saznao za njih. Preporučujemo da proverite smernice za zaštitu podataka na svakoj internet stranici/aplikaciji na koju ste preusmereni, kako biste saznali koje informacije o vama obrađuje dati operater. Kada vas preusmeravamo na neku internet stranicu/ aplikaciju, obrađujemo vaše lične podatke kako bismo ispunili vaš (tehnički) zahtev za posetu internet stranice ili aplikacije (čl. 12 st.1 tačka 2 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti), i to na osnovu opravdanog interesa operatera za sprovođenje marketinga ( čl. 12 st.1 tačka 6 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti).

Newsletter/ Push-notifikacije/ SMS

Ukoliko ste za to dali odgovarajuću saglasnost, mi prikupljamo i informacije o vašem korisničkom ponašanju u odnosu na newsletter i ostale informacije, koje vam šaljemo u obliku push-notifikacije ili SMS-a. Takve informacije čuvamo, sortiramo i ukoliko je moguće dodeljujemo vašem nalogu, mejl adresi, odnosno korisničkom broju. Pri tome beležimo vreme otvaranja takvih poruka i linkove na koje ste kliknuli, odabrane proizvode, vreme, trajanje i učestalost korišćenja.

Ove podatke prikupljamo i koristimo samo ukoliko ste dali saglasnost (vidi pod tačkom 2).

Posebno osetljivi lični podaci

Analizom gore navedenih ličnih podataka nisu obuhvaćeni posebno osetljivi lični podaci u smislu člana 17 stav 1 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti (na primer, informacije o vašem zdravlju ili veroispovesti). 

 

2. U koje svrhe i po kom pravnom osnovu obrađujemo vaše lične podatke?

Podatke koji su navedeni pod tačkom 1 obrađujemo kako bismo mogli da vam stavimo na raspolaganje odgovarajuće usluge aplikacije Lidl Plus.

 

Svrha komunikacije, identifikacija i zaštita vašeg korisničkog profila

Osnovne podatke koje prikupljamo u okviru registracije služe za komunikaciju sa vama, odnosno kako bismo vašem korisničkom profilu jasno dodelili vaše korisničko ponašanje i ponašanje prilikom kupovine.

Ukoliko ste tokom korišćenja aplikacije, odnosno u postavkama vašeg mobilnog uređaja dali saglasnost na takozvanu geolokaciju (klikom na polje "dozvoli autorizaciju"), koristićemo ovu funkciju kako bismo vam ponudili individualne usluge na osnovu vaše aktuelne lokacije. Tako pre svega u okviru funkcije "pretraga prodavnica" obrađujemo vašu lokaciju i mrežu, kako bismo prikazali najbliže prodavnice. Podaci o geolokaciji se ne čuvaju trajno kod nas.

U okviru registracije, između ostalog, prikupljamo informaciju o vašem datumu rođenja (vidi tačku 1, gore). Osnovni razlog jeste da za učešće morate da budete punoletni (vidi tačku 2 Uslova učešća). Dodatno, u okviru zakonske zaštite dece i mladih, postoje ograničenja prilikom reklamiranja određenih proizvoda (alkohol, cigarete itd.).

Vašu mejl adresu koristimo pre svega kako bismo vas zaštitili od neovlašćenog pristupa. Tako vam na primer šaljemo obaveštenje putem mejla ukoliko je došlo do pristupa aplikaciji preko drugog uređaja, tj. uređaja preko kojeg prethodno niste pristupili aplikaciji Lidl Plus.

Predmetnu obradu vršimo na osnovu zakonskih propisa, tačnije na osnovu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti član 12 stav 1 tačka 2 (obrada je potrebna za korišćenje usluge ili ispunjenje ugovora) i iz razloga što imamo opravdan interes da omogućimo lako i efikasno korišćenje aplikacije (član 12 stav 1 tačka 6) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

 

Svrha optimizacije distributivne mreže i mreže prodavnica

Kada nam ustupite podatke o vašoj adresi, iste koristimo za potrebe optimizacije deljenja naših flajera, čime ograničavamo gubitke pri distribuciji i obezbeđujemo ciljani marketing, kao i optimizaciju lokacija naših filijala. Adresu navodite na dobrovoljnoj bazi. Ove podatke obrađujemo na osnovu našeg legitimnog interesa za optimizaciju distributivnih kanala  (član 12, stav 1 tačka 6) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

Svrha utvrđivanja vaše zainteresovanosti za proizvode i optimizacija naše ponude

Kako bismo mogli da vam omogućimo sve prednosti članstva u programu Lidl Plus i šaljemo najbolju moguću individualnu ponudu, i kako bismo mogli da sprovodimo ciljano anketiranje potrošača, želimo da vas bolje upoznamo. U te svrhe prikupljamo prvo informacije o tome, koji proizvodi, akcije i servisi mogu da budu interesantni i relevantni za vas. Na taj način možemo npr. da vas obavestimo o popustima na vaše omiljene proizvode, da vam ponudimo posebne popuste i da vas ciljano informišemo o atraktivnim ponudama u sklopu akcija za određeni asortiman.

U te svrhe prikupljamo, obrađujemo i koristimo niz ličnih podataka o vašem ponašanju prilikom kupovine.

Prikupljeni lični podaci mogu da pruže određene informacije o vašim interesovanjima za ponuđene proizvode. Ovde spadaju svi podaci koji su navedeni pod tačkom 1.

Takođe, i drugi, gore navedeni podaci mogu da pruže informaciju o vašim mogućim interesovanjima za ponuđene proizvode. U te svrhe utvrđujemo moguću povezanost između jednog ili više ličnih podataka i interesovanja za proizvode. Za utvrđivanje ove povezanosti koristimo matematičko-statističke metode. U te svrhe vaše lične podatke upoređujemo sa podacima drugih potrošača. Na osnovu ovog poređenja možemo da donesemo zaključak o tome, koji proizvodi i akcije, za koje su bili zainteresovani drugi potrošači sa sličnim interesovanjima, mogu biti interesantni i za vas.

Obradu ličnih podataka vršimo na osnovu zakonskih propisa, tačnije  na osnovu Zakona o zaštiti podataka o ličnosti član 12 stav 1 tačka 2 (obrada je potrebna za korišćenje usluge ili ispunjenje ugovora) i pošto imamo legitiman interes da našu ponudu proizvoda prilagodimo vašim interesovanjima (član 12 stav 1 tačka 6) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti).

Ukoliko ste za to dali odgovarajuću saglasnost, aplikacija može da sadrži i informacije koje smo učitali sa vašeg uređaja. U tim slučajevima vaše lične podatke obrađujemo na osnovu člana člana 12 stav 1 tačka 1) Zakona o zaštiti podatka o ličnosti. Ovo se odnosi na obradu podataka koja je opisana gore, pod „Analiza korisničkog ponašanja“  i „Newsletter/ Push-notifikacije/ SMS“.

Pored poboljšanja informativne vrednosti vašeg korisničkog profila, ova saznanja koristimo i za optimizaciju aplikacije Lidl Plus, kao i ostalih ponuda, ukoliko su iste obuhvaćene vašom saglasnošću. Pravni osnov za ovu obradu je takođe član 12 stav 1 tačka 1) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

 

Svrha informisanja i upućivanja reklama

Ukoliko ste dali odgovarajuću saglasnost, Lidl-kompanije će vas elektronskim putem (npr. putem mejla ili SMS-a) i/ ili putem pošte informisati o akcijama i ponudama iz našeg asortimana i pozivaće vas na učešće u anketama.

Ovakvo direktno obraćanje vršimo na osnovu vaše saglasnosti ( član 12 stav 1 tačka 1) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

 

Svrha analize podataka koji su povezani sa vremenom i lokacijom

Obrađujemo i koristimo vaše lične podatke koji se odnose na lokaciju i vreme vaše kupovine kako bismo vam slali reklame koje su povezane sa datom lokacijom i vremenom, npr. preko push-notifikacija ili SMS-poruka. Ukoliko na primer najviše kupujete subotom, možemo da vam šaljemo informacije o akcijama koje se odnose na taj dan u nedelji. Možemo da vam predstavimo regionalne ponude, npr. ukoliko je nešto dostupno samo u vašem regionu.

Push-notifikacije su obaveštenja, koja aplikacija šalje na vaš uređaj, na kojem se one prikazuju kao prioritetna obaveštenja. Aplikacija koristi push-notifikacije ukoliko ste prilikom instalacije aplikacije ili u bilo kom drugom trenutku tokom korišćenja aplikacije, u podešavanjima vašeg uređaja dali saglasnost na slanje push-notifikacija. Slanje push-notifikacija možete da deaktivirate u svakom trenutku.

Ukoliko analiziramo lokaciju i vreme vaše kupovine, ovu obradu vršimo u svrhe korišćenja neke usluge ili ispunjenje ugovora (član 12 stav 1 tačka 2 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti) i pošto imamo legitiman interes da našu ponudu proizvoda uskladimo sa vremenskim i lokacijskim uslovima ( član 12 stav 1 tačka 6 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti).

Svrha obrade upita potrošača

Lične podatke, koje navodite kada kontaktirate Službu za potrošače, tretiramo poverljivo. Te podatke koristimo isključivo u namenjene svrhe, tj. kako bismo obradili vaš upit i kako bismo odgovorili na vaš zahtev.

Da bismo mogli da obradimo vaš upit na najbolji mogući način, određene lične podatke prosledićemo nekim Lidl kompanijama. Ovo znači da ne morate da ponavljate vaš upit kako bi on bio obrađen od strane neke Lidl kompanije. Lidl kompanije koriste vaše podatke isključivo za identifikaciju vas kao kupca i obradu vašeg upita.

Pravni osnov obrade vaših podataka je član 12 stav 1 tačka 2 (izvršenje ugovora) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, kako su vaši podaci neophodni za potrebe obrade vašeg upita, ali i član 12 stav 1 tačka 6) (legitiman interes) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

Vaš i naš istovremeni (opravdani) interes da se dati podaci obrade proizilazi u ovom slučaju iz cilja da se odgovori na vaš upit, da se razreše eventualni problemi, kako bi se na taj način održalo i poboljšalo vaše zadovoljstvo kao potrošača i korisnika Službe za potrošače i potrošača Lidl grupacije.

Osim toga, mi imamo i pravnu obavezu u skladu sa članom 12 stav 1 tačka 3 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti da obradimo vaš upit odnosno reklamaciju.

Svrha stavljanja aplikacije na raspolaganje

Podatke koje prikupljamo u okviru korišćenja aplikacije, obrađujemo kako bismo osigurali ispravno funkcionisanje naše aplikacije.  Pre svega ove informacije su nam potrebne kako bi aplikacija mogla da sačuva odabrana podešavanja, kao i odabir zemlje i jezika, kako bismo mogli brzo da rešimo tehničke probleme i kako biste imali pristup određenim opcijama. Ovi podaci se ne koriste za izradu korisničkih profila.

Pravni osnov za korišćenje tehnologija koje su neophodne u ove svrhe je član 12 stav 1 tačka 2) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, tj. vaše podatke obrađujemo u svrhe pružanja usluge u okviru realizacije ugovora.

Korišćenje mapa na vašim uređajima se zasniva na našem opravdanom interesu atraktivnog prikaza naše ponude i jednostavnog pronalaska lokacija koje su navedene u našoj aplikaciji. Ovo predstavlja legitiman interes u smislu člana član 12 stav 1 tačka 6) Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

 

3. Kome prosleđujemo vaše lične podatke?

Vaše lične podatke prenosimo drugim licima na sledeći način:

Informacije koje prosleđujemo pružaocima usluga

U određenim slučajevima, angažujemo neke partnere tj. pružaoce usluga pri čemu dolazi do obrade vaših ličnih podataka. Pri tome pažljivo biramo pružaoce usluga, koje obavezujemo u pisanoj formi. Oni postupaju po našim instrukcijama. Mi vršimo redovnu kontrolu pružaoca usluga, naročito pre početka obrade podataka, ali i kasnije na redovnom nivou. Angažovani partneri nikada ne koriste vaše lične podatke za sopstveni interes:

U tom smislu, vaše podatke prosleđujemo drugim licima koja:

  • nam stavljaju na raspolaganje kapacitete memorije, sisteme baza podataka ili slično,
  • pružaju tehničku podršku i
  • pružaju usluge marketinško-tehničkog savetovanja.

Prosleđivanje podataka pružaocima povezanih Lidl usluga

U okviru Lidl grupacije (pogledaj paragraf 1) mi prosleđujemo sledeće podatke relevantnim nacionalnim kompanijama, a pod uslovima koji su napred navedeni:

  • Vaše preferencije vezane za proizvode, a u kontekstu prezentovanog sadržaja relevantnog za vas
  • Vaš korisnički broj ukoliko učestvujete u nekoj nagradnoj igri koja može biti organizovana od strane nacionalne kompanije, kao i ime i prezime i broj telefona ukoliko ste izvučeni kao pobednik.

U svrhe ciljane ponude relevantnih sadržaja, informacije o utvrđenim preferiranim proizvodima prosleđujemo relevantnim nacionalnim kompanijama u okviru Lidl grupacije (vidi gore, ispred tačke 1).

Ukoliko je to neophodno za obradu vašeg upita pri Službi za potrošače, možemo da prosledimo podatke koje ste naveli kompanijama unutar Lidl grupacije. Takođe, može da postoji potreba da delove vašeg upita prosledimo ugovornim partnerima na obradu (npr. dobavljači, kod upita koji su specifični za proizvod).

Ni pod kojim uslovima nećemo prosleđivati vaše lične podatke drugim kompanijama, koje nisu deo Lidl grupacije i koje iste mogu da koriste za marketinške potrebe.

Ukoliko podatke o ličnosti prenosimo u drugu državu, to ćemo učiniti jedino ako ta država obezbeđuje primereni nivo zaštite podataka o ličnosti. Smatra se da je primereni nivo zaštite  obezbeđen u državama koje su članice Konvencije Saveta Evrope o zaštiti lica u odnosu na automatsku obradu ličnih podataka, odnosno u državama za koje je od strane Evropske unije utvrđeno da obezbeđuju primereni nivo zaštite. Spisak tih zemalja možete da pogledate pod http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/adequacy/index_en.html.

U slučaju da zemlja nije članica Konvencije, vodimo računa o tome da zaštita podataka bude adekvatno zagarantovana drugim merama. To je moguće, npr. obavezujućim propisima kompanije, ugovorom koji sadrži standardne klauzule za zaštitu ličnih podataka, sertifikatima ili priznatim kodeksima ponašanja. Ukoliko o tome želite da dobijete detaljnije informacije, obratite se našem povereniku za zaštitu podataka (strana1).

 

4. Na koji način garantujemo poverljivost vaših ličnih podataka?

Kako bismo obezbedili poverljivost vaših ličnih podataka, našim zaposlenima, koji obrađuju podatke, nije dozvoljeno da bez ovlašćenja prikupljaju, obrađuju ili koriste lične podatke. Naši zaposleni su pažljivo odabrani i detaljno upućeni u propise o zaštiti podataka. Oni se takođe na početku radnog odnosa ugovorom obavezuju na čuvanje podataka u tajnosti. Ova obaveza postoji i nakon prestanka radnog odnosa.

 

5. Na koji način garantujemo bezbednost vaših ličnih podataka?

Bezbednost vaših podataka nam je izuzetno važna. Iz tog razloga preduzimamo tehničke i organizacione mere za zaštitu vaših ličnih podataka, pre svega od rizika prilikom prosleđivanja podataka, kao i od opasnosti da druga lica steknu znanja o istim. Preduzete mere redovno usklađujemo sa najnovijim standardima moderne tehnologije.

 

6. Koliko dugo čuvamo vaše lične podatke?

Vaše lične podatke brišemo ili anonimiziramo čim više nisu potrebni za ostvarivanje svrhe koju smo naveli u prethodnim tačkama. Po pravilu, vaše lične podatke čuvamo do god koristite Lidl Plus. Ukoliko ste 24 meseci neaktivni, obavestićemo vas o predstojećem brisanju. U tom slučaju možete da prigovorite brisanju ukoliko ponovo otvorite aplikaciju, odnosno ukoliko se ponovo prijavite.

Nakon prestanka korišćenja aplikacije, vaš broj mobilnog telefona čuvamo još dodatnih 6 meseci kako bismo sprečili neovlašćenu ponovnu prijavu. U ostalim slučajevima se podaci brišu 72 sata nakon odjave sa Lidl Plus-a. U roku od ovih 72 sata imate mogućnost da povratite vaš korisnički nalog ponovnom prijavom. U tom slučaju se stopira postupak brisanja. Ukoliko vaše podatke moramo da čuvamo duže, zbog zakonskih rokova čuvanja ili u svrhe obezbeđenja, isticanja ili realizacije pravnih zahteva, čuvaćemo vaše podatke u skladu sa zakonskim odredbama o zaštiti podataka i nakon odjave sa servisa Lidl Plus, sve dok to bude neophodno iz zakonskih razloga ili do ispunjenja svrhe njihovog čuvanja.

Sve lične podatke koje nam dostavljate u okviru upita upućenih Službi za potrošače,  brišemo odnosno anonimiziramo najkasnije 90 dana nakon dostave finalnog odgovora. Iskustvo je pokazalo da po pravilu nakon 90 dana nema dodatnih pitanja na naše odgovore. U slučaju da ističete vaša prava koja imate kao lice na koje se podaci odnose, vaše lične podatke čuvamo 3 godine nakon finalnog odgovora kao dokaz da smo vam pružili sveobuhvatne informacije i da smo ispunili zakonske obaveze.

 

7. Koja prava imate u pogledu obrade vaših podataka?

Na vaš upit vam dostavljamo informacije shodno članu 26 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti (pre svega o vašim sačuvanim ličnim podacima, primaocu ili kategoriji primaoca, kome prosleđujemo podatke, svrhu čuvanja podataka itd.). Ove informacije pružamo bez naknade.

Pored toga, pod uslovima propisanim zakonom imate pravo na ispravku pogrešnih podataka, kao i na brisanje i ograničavanje obrade i prenošenje vaših ličnih podataka.

Takođe, imate pravo da podnesete žalbu nadležnom organu za zaštitu podataka.

U slučajevima u kojima se obrada podataka zasniva na članu 12 stav 1 tačka 5 ili tačka 6, ili se vrši u svrhe marketinga, imate pravo da uložite prigovor na obradu podataka.

Ukoliko ste dali saglasnost, istu možete da povučete u svakom trenutku i sa dejstvom za ubuduće, npr. u aplikaciji pod „Pomoć“ -> „Kontaktiraj nas“ ili (ukoliko želite direktno da deaktivirate pojedinačne kanale obaveštavanja) pod „Podešavanja“ -> „Obaveštenja“ ili tako što ćete poslati mejl na kontakt@lidl.rs.

Ukoliko želite da povučete saglasnost za analizu korišćenja ove aplikacije/ „Moj Lidl“ naloga, možete da promenite podešavanja unutar aplikacije, i to pod  „Više“   -> „Pravne informacije“ -> „Deljenje podataka“. 

 

8.  Nemate obavezu dostavljanja podataka

Vi niste u obavezi da unesete vaše lične podatke u aplikaciju i ukoliko to činite, to je na sasvim dobrovoljnoj bazi. Napominjemo da bez određenih informacija, vaših ličnih podataka i vaše saglasnosti nećemo biti u mogućnosti da vam pružimo pun obim aplikacije Lidl Plus i usluge koje se zasnivaju na tim podacima. Svi podaci bez kojih i dalje možete da koristite neku verziju Lidl Plus-a su naznačeni kao opcioni. 

 

9. Da li Lidl Plus može da izmeni pravila o zaštiti podataka?

Postoji mogućnost izmene pravila o zaštiti podataka, ukoliko je to neophodno zbog izmene zakona ili okolnosti obrade podataka od strane Lidl Plus-a. Ukoliko, na primer, dođe do promene svrhe prikupljanja, obrade ili korišćenja vaših ličnih podataka, ili do promene rukovaoca i kategorije primaoca podataka, o tome ćemo vas obavestiti i po potrebi zatražiti vašu saglasnost.

 

Pravila o zaštiti podataka za preuzimanje