Pravila o zaštiti podataka za „Moj Lidl“ nalog

Važi od: septembar 2021.

Moj Lidl nalog je usluga (u daljem tekstu „Moj Lidl“ nalog ili „usluga“) Lidl grupacije (u daljem tekstu, „grupa“ https://www.lidl.rs/lidl-plus/pravne-informacije/kompanije-lidl-grupacije ) kojom upravlja Lidl Stiftung & Co. KG, Stiftsbergstraße 1, 74167 Neckarsulm (u daljem tekstu, „Lidl Stiftung“, „mi“).

Lidl Stiftung obrađuje podatke neophodne za funkcionisanje programa, u smislu što prikuplja, objedinjuje, procenjuje i prenosi podatke drugim kompanijama u Lidl grupaciji za potrebe obavljanja usluge.

Napred navedena lista sadrži samo aktuelne Lidl kompanije. Moguće je da se ubuduće na ovom spisku nađu i druge kompanije, ukoliko SB Lidl KG bude imao udeo u njima i ukoliko te kompanije budu učestvovale u ponudi Lidl naloga. Ova obrada podataka je ograničena samo na one podatke koji su odgovarajućoj Lidl kompaniji neophodni za pružanje konkretne usluge  ili ukoliko su podaci neophodni nama kao pružaocu usluge za samo funkcionisanje “Moj Lidl” naloga (detalji slede u nastavku teksta).

Ova pravila o zaštiti ličnih podataka se odnose na obradu podataka od strane Lidl Stiftung-a kao rukovaoca. Za sva pitanja vezana za zaštitu podataka, možete nas kontaktirati putem mejla kontakt@lidl.rs.  Lice imenovano za zaštitu podataka u Lidl Stiftungu možete kontaktirati takođe putem navedene email adrese.

„Moj Lidl” nalog je zaštićen šifrom, ali vam pruža mogućnost jedinstvene registracije (single-sign-on tj. "SSO") kao i upotrebu Moj Lidl Portala. Jedinstvena registracija vam pruža mogućnost da se registrujete samo jednom u onlajn servisu naše grupe i da koristite sve usluge sa istim korisničkim imenom i šifrom. Naravno pod uslovom da konkretna usluga tj. aplikacija podržava single-sign-on.

“Moj Lidl” nalog vam omogućava da vidite, pristupate, upravljate i korigujete informacije koje su sačuvane na vašem “Moj Lidl” nalogu u okviru jedne centralizovane lokacije. “Moj Lidl” čuva osnovne podatke korisnika opisane u okviru tačke 1 ( (O meni, istorija plaćanja itd.)

 

1. Koje lične podatke mi prikupljamo?

Registracija na „Moj Lidl“ nalog

Kada se prvi put registrujete za neku od naših aplikacija ili onlajn usluga, a ukoliko već nemate „Moj Lidl“ nalog, biće potrebno da unesete vašu mejl adresu i šifru, kako biste se registrovali.  U zavisnosti od onlajn usluge za koju želite da se registrujete, dodatni podaci mogu podrazumevati i: ime, prezime, datum rođenja, broj mobilnog telefona i omiljenu Lidl prodavnicu. Dodatno, moguće je uneti i titulu, pol, adresu (ulica, kućni broj, poštanski broj, grad i država). Ukoliko neke podatke prosleđujemo direktno na aplikaciju ili uslugu koju koristite, to možete pročitati u informacijama o zaštiti podataka u okviru konkretne aplikacije ili usluge. Kada se registrujete za novu onlajn uslugu u okviru postojećeg „Moj Lidl“ naloga, zatražićemo vam samo one osnovne podatke koje već niste pružili i koji su neophodni za korišćenje konkretne usluge. 

Takođe prikupljamo podatke kao što su: vaša IP adresa, pokreti miša, trajanje vaše posete „Moj Lidl“ nalogu, onlajn identifikaciju kao što su ID vašeg uređaja, detalji pretraživača npr. ime i verzija pretraživača, naziv i verzija operativnog sistema, uređaj na kom je pretraživač instaliran i podaci o lokaciji uređaja na mreži kada se ulogujete.  

Dodatno, mi čuvamo i obrađujemo određene podatke u takozvanim log datotekama, ukoliko ste posetili stranicu za registraciju. Konkretno, evidencije logovanja pružaju informacije o datumu i vremenu registracije/pokušaja registracije i da li je registracija bila uspešna ili ne, kao i podatke o mejl adresi i IP adresi. 

Upotreba funkcije „O meni“

Ukoliko dobrovoljno unesete određene informacije o sebi i svojim interesovanjima u okviru funkcije “O meni”, mi ćemo čuvati ove podatke i oni će vam biti dostupni u okviru vašeg profila. 

Istorija plaćanja

Osim gore pomenutih podataka, obrađujemo i podatke o načinu plaćanja i o istoriji vaših kupovina, a koje ste dali u okviru konkretne onlajn usluge koju koristite. Ovi podaci su vam dostupni u okviru „Moj Lidl“ naloga. Više o tome možete pročitati u informacijama o zaštiti ličnih podataka u okviru konkretne onlajn usluge koju koristite. 

Analiza ponašanja korisnika / kolačići

Kolačići se koriste kada koristite veb-sajt portala „Moj Lidl“ nalog. Mi koristimo dve vrste kolačića: neophodne tehničke kolačiće, bez kojih bi funkcionisanje veb-sajta bilo ograničeno, i po izboru, statističke kolačiće. Pregled kolačića koji se koriste sa daljim informacijama (npr. o roku čuvanja) možete pronaći u našoj Politici upotrebe kolačića https://www.lidl.rs/moj-lidl-nalog/informacije-o-kolacicima (bez pomoćnih kolačića i kolačića koji se koriste u marketinške svrhe koji su takođe ovde navedeni).

Služba za potrošače

Kada kontaktirate Lidl Službu za potrošače, zaposleni u Službi za potrošače mogu da pristupe informacijama sa vašeg „Moj Lidl“ naloga kako bi vam što efikasnije pomogli.

 

2 . Koja je svrha i koji je pravni osnov obrade vaših ličnih podataka?

Svrha obrade vaših podataka je registracija, prijavljivanje i upravljanje nalogom

Kako bismo vam pružili najbolje moguće korisničko iskustvo, obrađujemo vaše lične podatke na „Moj Lidl“, te nije potrebno da podatke unosite više puta tj. važi princip jedinstvene registracije. 

Vaš „Moj Lidl“ nalog možete koristiti za upotrebu svih povezanih sadržaja bez potrebe za odvojenom, kompletnom registracijom ili za ponovnim unošenjem detaljnih korisničkih podataka u svakom pojedinačnom slučaju,  kao što je navedeno i prihvaćeno u Uslovima korišćenja https://www.lidl.rs/moj-lidl-nalog/uslovi-koriscenja.

Pravni osnov za obradu podataka je član 12, stav 1 tačka 2 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, odnosno, vi nam pružate podatke na osnovu ugovornog odnosa između vas i nas.

Ovo se takođe odnosi i na sve dodatne lične podatke koje primamo od ciljanih servisa u vezi sa korišćenjem vašeg „Moj Lidl“ naloga.

Ukoliko dobrovoljno sačuvate određene informacije o vama i vašim interesovanjima u odeljku „O meni“, i te podatke ćemo sačuvati tako da možete da ih pregledate u svom „Moj Lidl“ nalogu, kao što je određeno Uslovima korišćenja. Stoga, pravni osnov je član 12, stav 1, tačka 2 Zakona o zaštiti podatka o ličnosti.

Svrha obezbeđivanja vašeg korisničkog profila

U kontekstu registracije i/ili prijavljivanja, mi koristimo Google ili reCaptcha, uslugu koju pruža Google. Zaštita vaših podataka i naših sistema je ovde naš legitimni interest. U tom kontekstu, analiza različitih informacija se koristi kako bi se odredilo da li je podatke unela osoba ili automatski program. Ova analiza započinje automatski čim otvorite veb-sajt za registraciju na „Moj Lidl“ nalogu. Za potrebe ove analize, Google reCaptcha procenjuje različite informacije (npr. IP adresu, vreme koje provodite na stranici i pokrete miša korisnika). Generisane informacije se prenose na Google server u SAD i tamo se obrađuju. Prikupljanje i analiza ne omogućavaju ni nama ni kompaniji Google da vas identifikujemo. Konkretno, Google neće spajati informacije sa ličnim podacima o vama. Za više informacija o Google reCaptcha, posetite veb-sajt https://policies.google.com/privacy?hl=rs ili https://policies.google.com/terms?hl=rs. Zakonska osnova je član 12, stav 1, tačka 6 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti.

Svrha obrade vaših tehničkih korisničkih podataka radi sprečavanja zloupotrebe

Mi koristimo vašu IP adresu, onlajn identifikatore, dnevničke datoteke i vašu lokaciju na mreži kako bismo sprečili zloupotrebu i sprečili i detektovali bilo kakvu povredu bezbednosti ili druge nezakonite ili zabranjene aktivnosti. Na primer, ukoliko se prijavljujete sa novog/nepoznatog uređaja, možemo vas obavestiti o takvom pokušaju prijavljivanja. Obrada ovakvih podataka se zasniva na našem legitimnom interesu da pratimo i poboljšavamo bezbednost informacija našeg servisa (član 12, stav 1, tačka 6 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti).

Svrha pregleda podataka i upravljanja „Moj Lidl“ nalogom

Jedinstvena registracija vam daje identitet na više portala koji povezane sadržaje prepoznaju i verifikuju. Na ovaj način, vaši podaci i informacije iz odeljka „O meni“, takođe mogu da se pogledaju i sa povezanih servisa na portalu „Moj Lidl“ nalog i ti ciljani servisi ih mogu koristiti u okviru onoga što je neophodno u odgovarajuće svrhe. Portal „Moj Lidl“ nalog vam takođe omogućava da lako i sa jedne centralne lokacije upravljate podacima koje ste tako sačuvali, kao i vašim „Moj Lidl“ nalogom. Na primer, možete ispraviti ili delimično obrisati vaše podatke, promeniti lozinku i pogledati neke informacije o vašim kupovinama i porudžbinama koje ste napravili preko odgovarajućih servisa. Dalje, „Moj Lidl“ nalog vam nudi mogućnost da koristite sačuvane podatke kada koristite odgovarajuće ciljane servise. Na primer, tokom procesa odjave u Lidl onlajn prodavnici, možete automatski iskoristiti adresu koju ste sačuvali na nalogu bez potrebe da je ponovo unosite.

Svrha obrade odeljka „O meni“ kako bi se odredila vaša interesovanja vezano za proizvode i optimalizovala naša ponuda

Ukoliko dobrovoljno sačuvate određene informacije o vama i vašim interesovanjima u odeljku „O meni“, i ove podatke ćemo sačuvati tako da možete da ih pregledate na vašem „Moj Lidl“ nalogu.

Ukoliko ste se registrovali za korišćenje Lidl Plus programa, koristićemo informacije koje ste nam dali u odeljku „O meni“ u svrhu personalizovanog i ciljanog reklamiranja kao deo Lidl Plus programa, kao što je navedeno u vašem ugovoru o korišćenju Lidl Plus programa. Zakonska osnova za ovo je član 12, stav 1 tačka 2 Zakona o zaštiti podatka o ličnosti, odnosno, vi nam pružate podatke na osnovu ugovornog odnosa o upotrebi Lidl Plusa između vas i nas.

Obrada zahteva potrošača

Ukoliko kontaktirate Službu za potrošače da biste rešili bilo kakav problem vezan za „Moj Lidl“ nalog, mi ćemo iskoristiti vaše podatke koje ste tamo sačuvali kako bismo mogli da obradimo vaš zahtev. Zakonska osnova za ovo je član 12, stav 1, tačka 2 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, s obzirom da je obrada neophodna kako bismo vam pružili dogovorenu uslugu ili obnovili ugovor u skladu sa uslovima korišćenja.

Ukoliko kontaktirate Lidl Službu za potrošače u vezi sa pitanjima o ciljanim uslugama, pružićemo vaše podatke koji se čuvaju na „Moj Lidl“ nalogu radi efikasnog obrađivanja vaših pitanja. Zakonska osnova za ovo je član 12, stav 1, tačka 2 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti, odnosno, mi ovim ispunjavamo svoju ugovornu obavezu prema vama.

Upotreba kolačića

Ukoliko koristimo neophodne tehničke kolačiće, obrađujemo vaše podatke kako bismo vam pružili našu uslugu. Pravni osnov za upotrebu neophodnih tehničkih kolačića je član 12, stav 1, tačka 2 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. Pored toga, imate opciju da dobrovoljno pristanete na upotrebu „analitičkih kolačića“ (i da kasnije povučete svoju saglasnost). Zakonska osnova za vašu saglasnost je u skladu sa članom 12, stav 1, tačka 1 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti. Više informacija o ovome možete pronači u našoj Politici upotrebe kolačića https://www.lidl.rs/moj-lidl-nalog/informacije-o-kolacicima.

 

3. Kome prenosimo vaše lične podatke?

Prenos podataka pružaocima usluga

Ukoliko putem „Moj Lidl“ naloga koristite neku uslugu koju pruža naš partner, vaše podatke prenećemo tom našem partneru, a radi obrade ugovora o kupovini ili o drugim uslugama koje ste naručili preko „Moj Lidl“ naloga. Pružaocima usluga prenosimo samo one podatke koji su neophodni za vršenje tražene usluge, pod uslovom da ste ih sačuvali na „Moj Lidl“ nalogu ili da ih je na portal preneo neki drugi ciljani servis, odnosno, u zavisnosti od ponude:

  • Verifikacija podataka za prijavljivanje (mejl adresa, lozinka, broj telefona, ako je primenljivo)
  • Lični podaci (ime, adresa, datum rođenja)
  • Sačuvane metode plaćanja
  • Informacije sačuvane u odeljku „O meni“ o vama i vašim interesovanjima

Mi takođe prenosimo vaše korisničke podatke onim preduzećima u grupaciji koje ste vi kontaktirali u kontekstu upita službi za potrošače i u vezi ciljanih usluga povezanih sa „Moj Lidl“ nalogom.

Prenos podataka partnerima

U određenim slučajevima, vaše podatke po našem nalogu obrađuju i angažovani eksterni obrađivači. Svi naši partneri su izabrani na veoma pažljiv način i pisanim putem im je dozvoljen rad.  Oni su vezani našim uputstvima i prošli su našu proveru pre početka obrade podataka, a provere se na redovnoj bazi vrše i kasnije. Oni nikada ne obrađuju vaše podatke za sopstveni interes. Partneri nam pružaju usluge:

  • prostor za skladištenje, sisteme baza podataka i slično,
  • usluge sprečavanja prevara,
  • tehničku podršku i
  • marketinške savete.

Ne postoji dalji prenos vaših podataka trećim stranama. 

Transfer drugim zemljama

Ukoliko podatke o ličnosti prenosimo u drugu državu, to možete zaključiti iz informacija o obradi podataka naših dobavljača usluga opisanih u ovom tekstu. Smatra se da je primereni nivo zaštite  obezbeđen u državama koje su članice Konvencije Saveta Evrope o zaštiti lica u odnosu na automatsku obradu ličnih podataka, odnosno u državama za koje je od strane Evropske unije utvrđeno da obezbeđuju primereni nivo zaštite. Spisak tih zemalja možete da pogledate pod: http://ec.europa.eu/justice/data-protection/international-transfers/adequacy/index_en.html.

U slučaju da zemlja nije članica Konvencije, vodimo računa o tome da zaštita podataka bude adekvatno zagarantovana drugim merama. To je moguće, npr. obavezujućim propisima kompanije, ugovorom koji sadrži standardne klauzule za zaštitu ličnih podataka, sertifikatima ili priznatim kodeksima ponašanja. Ukoliko o tome želite da dobijete detaljnije informacije, obratite se našem povereniku za zaštitu podataka.

 

4. Kako osiguravamo poverljivost vaših ličnih podataka?

Da bismo osigurali poverljivost vaših ličnih podataka, naši zaposleni koji učestvuju u obradi podataka ne smeju da prikupljaju, obrađuju i koriste vaše lične podatke bez odobrenja. Naši pažljivo odabrani zaposleni su upoznati sa zakonom o zaštiti podataka i prema ugovornoj obavezi moraju da čuvaju tajnost podataka od samog početka svog zaposlenja. Ova obaveza nastavlja da važi i nakon prekida njihovog radnog odnosa.

 

5. Koliko dugo čuvamo vaše lične podatke?

Uopšteno, vaše lične podatke čuvamo dokle god ste registrovani korisnik „Moj Lidl“ naloga.

Ukoliko ste se registrovali samo za jednu uslugu preko „Moj Lidl“ naloga, vaši podaci će biti obrisani  čim zatražite brisanje vašeg naloga za tu konkretnu uslugu. Ipak, molimo vas da obratite pažnju da ukoliko ste se registrovali za nekoliko usluga preko „Moj Lidl“ naloga, vaši lični podaci koji se čuvaju na nalogu i uslugama biće obrisani tek onda kada obrišete sve ciljane usluge povezane sa „Moj Lidl“ nalogom. U skladu sa tim, važi period čuvanja podataka koji je opisan u pravilima o zaštiti podataka odgovarajućih usluga.

Obrada i čuvanje podataka su odgovornost odgovarajućeg operatera, koji koristi podatke potrebne da bi pružio traženu uslugu i zatim ih arhivira u skladu sa obaveznim periodima čuvanja podataka (u skladu sa tim, važi period čuvanja podataka koji je opisan u pravilima o zaštiti podataka odgovarajućih usluga).

 

6. Kakva prava imate u vezi sa obradom vaših podataka?

Naravno, po zahtevu, pružićemo vam sve informacije u skladu sa članom 26 Zakona o zaštiti podataka o ličnosti (konkretno, podatke koji se čuvaju o vama, primaocu ili kategoriji primalaca kojima se podaci prenose, svrsi, roku čuvanja itd.). Naravno, ove informacije ćemo vam pružiti besplatno. Pored toga, imate pravo, pod odgovarajućim zakonskim uslovima, da ispravite netačne podatke kao i da se vaši lični podaci obrišu, ili da ograničite njihovu obradu ili prenos. Dalje, imate pravo i da uložite prigovor kod nadležnog nadzornog organa.

U slučaju da se obrada podataka zasniva na članu 12, stav 1, tačka 2 Zakona o zaštiti podatka o ličnosti ili se vrši za direktne marketinške potrebe, imate pravo da se usprotivite obradi podataka.

Kada je obrada zasnovana na vašem pristanku, imate pravo da isti povučete u bilo kom trenutku bez retroaktivnog važenja.

 

7. Dobrovoljnost pružanja informacija

Podatke unosite sami i niste u obavezi da ih pružite. Naročito su naznačeni opcioni podaci. Ipak, bez ovih podataka, nismo u mogućnosti da vam u potpunosti pružimo usluge „Moj Lidl“ naloga niti da vam u potpunosti pružimo usluge koje se na tome baziraju. Polja se popunjavaju opciono i kao takva su označena u „Moj Lidl“ nalogu. 

 

8. Možemo li da promenimo pravila o zaštiti podataka?

Moguće je da će izmena pravila o zaštiti podataka biti neophodna usled promena u zakonu ili okolnostima obrade podataka „Moj Lidl“ naloga. Ukoliko se okolnosti ili obim obrade vaših ličnih podataka promene, o tome ćemo vas obavestiti i po potrebi, tražiti vašu saglasnost.

Pravila o zaštiti podataka za preuzimanje